onsdag 25 november 2015

Varför bloggar jag?

En ganska bra fråga. Som jag kom på helt själv. Fyndigt av mig, Nu ska jag ju bara försöka besvara den också. Mindre lätt tror jag.

Jag bestämde mig här om dagen för att avsluta mitt Facebook konto. Sagt och gjort, det är ju inte så svårt. har gjort det förut, när jag liksom tröttnat på att Facebook tar över mitt liv. Och nu på senaste tiden har det blivit så mycket skit, hela tiden, så jag tröttnade fett med mycket. Jag gick alltså in fast besluten att nu är det slut. Jag har raderat över 600 bilder, tagit bort filmklipp, tagit bort alla mina vänner. Jag har inte avslutat den helt än. Finns någon tävling jag är med i bland annat. Sen är det ju det där med Candy Crush Soda. Jag vill ju ha det synkat mellan telefon och platta. Fånigt? Ja absolut! Men jag tycker det är avkopplande att spela då och då. Så ett tag till ligger min Fb sida kvar, men jag är inte aktiv.

Så vad har det med bloggandet att göra?
Jo jag har så många tankar som yr runt i huvudet. Ibland långa, i bland korta. Och ibland är det skönt att skriva ner dom. Facebook har tidigare fungerat som en kanal, men det är det ju slut med nu. Så jag får skriva mina tankar och funderingar här. 

Det kan vara precis vad som helst som kommer ut. Men det är lite nice att bli av med dom en stund, så man har tid för annat. 

Vi får väl se vad detta slutar i :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar