söndag 29 november 2015

1:a Advent

Dax igen! första advent har nu in funnit sig. Och har sitter jag ensam i soffan framför tven och bloggar samtidigt som jag tjattar med en god vän, mycket god faktiskt. Tven står på och det går någon konstig film på den, men jag tittar inte egentligen. 
Mannen och diverse barn sover. Katterna vräker ut sig på mattan, eller den ena iallafall, den andra vet jag inte riktigt vart hon är just nu.
Idag har jag sytt om gardiner. hittar inte det jag vill ha och har heller inte råd när jag väl hittar det jag vill ha, så jag sydde om nått skit som låg i garderoben. Blev okej. Och så blev en gammal köksgardin en ny julduk till köket också. 
det var en mysig stund i köket med sällskap av yngsta dottern och julmusik. Tyvärr njuter inte sonen lika mycket av att jag och dotra sitter i köket och lyssnar på musik, man vill ju inget annat än att sjunga med, julmusik vettdu, han hör inte tven då säger han :)


Nedrans tur att mor min bor så himla nära så man kan nalla sytråd av na när man upptäcker att man inte har vit. Vem har inte en vit sytrådsrulle liksom? Det har väl typ nästan alla? Nu har jag också en! ;)
Nu borde man väl komma i säng kanske?! En morgon till att vakna till om bara några timmar. Men jag vet inte om jag är riktigt där än, ska fnula lite på det en stund....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar