tisdag 24 november 2015

Vad gör man som vuxen på fritiden?

Ja det är en fråga jag har funderat över läääänge.
Vad gör man som vuxen på fritiden???
Nu har ju jag för tillfället YBER mycket fritid. Anställd vid behöv gör att ibland inte jobbar på några dagar och då får man mycket tid över. Eller som jag säger; Nej jag är inte ledig, jag är arbetslös!
Och det är inte alltid bara ledighet. Jag måste och vill söka jobb. Det tar mer tid än man tror. Iallefall när man som jag har ambitionen att hitta jobbet med stort J. Det tar lite på psyket också. När man söker jobb och inte kommer längre än att man får svar på att dom tagit emot ansökan, sen bara tystnad. Det sliter lite.

Men nu till frågan.

Vad gör ni med er fritid?

Mina barn  är så pass stora att Mamman inte är det roligast som finns att umgås med längre. Så dom behöver inte mig lika mycket längre. Och jag kan ju inte städa hela tiden :)

Jag har pratat lite med mina vänner om det, men inte fått så givande svar tycker jag.

Det kanske är så att man inte funderar så mycket på vad som händer på fritiden. Utan man kanske bara flyter med......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar