torsdag 26 maj 2016

Musik, sommar, planer

Sitter i mitt kök och lyssnar på gamla listor på spotify. Vi har sånt familjekonto och helt plötsligt kunde man ha typ fem användare där. Så gubben min gav mig en egen. Och när jag loggade in på den så kom alla mina gamla spellistor upp. Dom jag hade när jag hade gratisvariationen av spotify. O shit vad kul det var att se vilka låtar jag lagt där.

Så nu sitter jag här i köket och lyssnar. Regnet ,på riktigt, öser ner utan för fönstret, maten är lagad och barnen roar sig själva (mer eller mindre iallafall). Så nu njuter jag av lite egentid.

Det är längesen jag var här inne och skrev. Lite så jag funkar tydligen. Kommer och går lite om jag vill.

Det har väl inte hänt så mycket på ett tag.
Jag har fått möjligheten att vara trafiklärare en sväng igen. Var in och jobbade några veckor på en skola i stan. Det var trevligt. Men det fick mig att inse att det är inte det jag ska jobba med i framtiden. Just nu försöker jag få jobb inom skolan. lite svårt då det verkar som den pedagogiska utbildning jag har som trafiklärare inte riktigt fyller kraven. Men jag kämpar på. Jag tror att det är med barn och ungdomar jag ska jobba. Det är en känsla jag har. Inte alltid min känsla stämmer men man vet inte förns man provat.

I övrigt är jag 100 % arbetssökande och börjar tycka det är lite långtråkigt. Men jag är inte den som är den, jag kämpar på med mitt mående och med att komma på vad jag ska göra när jag blir stor :)
Förutom att bli äldre då förstås, det verkar ju vara helt oundvikligt. Jag har inte jätte många månader kvar på mitt 40:de år. I höst blir det till att avsluta året som 39 och börja året som 40.
Ingen ångest för det. Jag har ju tänkt leva lika länge till. Så jag har mycket tid kvar att komma på vad jag ska göra och många år att njuta av.

Det första jag har planerat är att återse en gammal bekant i morgon. Det ska verkligen bli kul att hinna med att prata om allt med henne på tu man hand och inte över en massa plastburkar och annat på såna hemmapartyn. Det enda sättet vi har träffats på på senast tiden. Vi har varit på tu man hand sen det året vi fyllde 15, inte heller sett varandra tills för ett par år sen. En bra funktion med facebook. Så imorgon blir det tjejmys hela förmiddagen.

Sen ska jag njuta av sommaren och planera lite festligheter. Umgås med man och barn, skälla på skrikande katt och klippa gräset ska jag också roa mig med. Sen får vi se om någon där ute tror precis som jag att jag ska jobba på en skola eller på annat sätt jobba med barn och ungdomar. Jag kämpar som sagt på och söker allt jag kommer åt.

Nu är nog man och två barn påväg hem så jag ska nog börja plocka ihop allt jag spridit ut på bordet, så dom också kan äta lite mat.

Ses när vi ses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar