tisdag 13 september 2016

En dag som uttråkad arbetssökande

Tiden går och går. ibland lite för fort och ibland segt som fan. just nu segt. Har i dag varit och hälsat på lilla fina Heidi och hennes mamma och pappa. Jag har ju lovat att vara en bonusmoster till henne då hon bara har morbröder. Men jag är ingen vidare sån, det tog ju åtta månader att ta mig en och halv mil för att hälsa henne välkommen till världen. Nå väl bättre sent än aldrig eller hur?
Nu vet jag ju vart hon bor (vilket jag inte hade riktigt koll på tidigare) så nu kan jag hälsa på oftare. Förra veckan träffade jag en liten Billy och hans föräldrar. Underbart att kunna hälsa på go små när man inte har eller ska ha flera små. Jag har ganska många runt om kring mig med små och jag gosar med dom tills den dagen jag får barnbarn. Vilket jag teoretiskt kan bli när som helst. Men det får jag troligen vänta på ett tag till.

Låter lite deppigt det här, iallafall i början, men det är det inte alls. Jag är glad idag jag lovar. Förutom att jag just nu är lite uttråkad. Inte heller det är speciellt ovanligt. Är man arbetssökande så är man och då har man ganska mycket tid över att ha tråkigt på. Så vad gör jag hela dagarna för utom att lusläsa arbetsförmedlingens platsannonser, fila på mina jobbansökningar och annat sånt, jo jag spelar pokémon, dricker för mycket kaffe och terroriserar mina FB-vänner och planerar middagar till familjen. Inte undra på att man ibland har tråkigt.

Och nu har jag även tråkat ut dig lite och tagit upp din tid en stund med bara nonsens. Men vad gör väl det om hundra år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar