söndag 10 januari 2016

Ett nytt år har tagit sin början. Ett nytt år som varje gång 12 månader, 52 (53) veckor, 365 (366) dagar, 525 600 minuter, har gått. Ett nytt år, samma jag. Inga löften har jag lovat att hålla. Inga löften jag kan bryta, eller misslyckas med. Jag lämnar inga löften just därför att man kan misslyckas med dom. Jag lovar mig själv bara det jag lovar mig själv varje dag, att jag ska ha en bra dag och ett bra liv. Så bra som jag bara kan. Har ju bara ett liv att leva och det ska jag göra det bästa av. Ibland blir dagarna bra, ibland super bra och ibland lite mindre bra. Men alla dagar ha nått i sig som är bra och det får man ta vara på. 24 minusgrader, kalt som fan men det snöar inte och är myggfritt. 35 plusgrader, det snöar inte och man fryser inte. Någon säger att man är dum i huvudet, Bra då har man ju nått att vara dum i, osv.....
Finns oftast nått positivt i det mesta. Ibland är det bara lite svårare att se.
Nytt år 365 dagar till att se nått positivt i. Bara det är ju positivt......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar